خدمات فرداد شبکه در جهت افزایش امنیت سیستم

در جهت افزایش امنیت سیستم، شرکت فرداد شبکه با نیروهای متخصص خود آماده ارائه خدمات زیر است:

  • نصب و راه اندازی روتر: برندهای مختلفی از روتر مانند کانفیگ سیسکو ، کانفیگ جونیپر، کانفیگ روتر میکروتیک کانفیگ، کانفیگ میکروتیک، کانفیگ فورتی نت، کانفیگ یوبی کویتی و … در بازار یافت می‌شود که شرکت فرداد شبکه آماده تعمیر و نصب آنها است.
  • کانفیگ سوئیچ شبکه: این شرکت قادر است در کمترین زمان مشکلات انواع سوئیچ‌ها مانند کانفیگ سوئیچ سیسکو را مرتفع کند.

عیب‌یابی کانفیگ فایروال: برندهای مختلف از کانفیگ فایروال مانند سیسکو، جونیپر، میکروتیک، فورتی نت  و … وجود دارد که این شرکت می‌تواند  پیکربندی آنها را بررسی و عیب‌یابی کرد. ممانعت از بروز عیب در کانفیگ روتر و کانفیگ فایروال می‌تواند موجب بهبود سرعت و عملکرد شبکه شود.

مفهوم کانفیگ کردن در سیستم

منظور از کانفیگ کردن، پیکربندی سیستم‌ها است. کانفیگ دارای انواع مختلفی است که در زیر به برخی از آنها اشاره می‌شود:

  • کانفیگ سیستم: کانفیگ سیستم، همان پیکربندی سخت افزار سیستم است. منظور از پیکربندی سخت‌افزار ارتباط فیزیکی کامپیوتر‌ها در شبکه کامپیوتری است. سخت‌افزار شامل انواع سی پی یو مادربرد، رم، کارت گرافیک، هارد و …. (دارای مدل و مشخصات) می‌شود.
  • کانفیگ سرور: وب و میزبانی در آن به یک صنعت جهانی تبدیل شده است که در آن دیتاسنترها، وب مسترها، مدیران هاستینگ و … نقش تعیین کننده‌ای را ایفا می‌کنند. سایت‌ها در دیتاسنترهای گوناگونی قرار می‌گیرند تا بتوانند شانس میزبانی سرورها را به دست آورند. افزایش تعداد سایت‌ها به معنای افزایش رقابت در بین هاستینگ‌ها است. هر چه میزان رقابت در بین هاستینگ‌ها بیشتر باشد، اهمیت پاسخگویی مناسب سرورها نیز بیشتر خواهد بود. آنچه تعیین‌کننده یک هاستینگ مناسب است، میزان سرعت و امنیت آن است. لازم به ذکر است حضور یک فرد یا مجموعه متخصص برای پشتیبانی هاستینگ‌ها نیز اهمیت بسیاری دارد. وظیفه این تیم پشتیبانی کانفیگ سرورها، افزایش امنیت، افزایش سرعت و کاهش اختلالات است.

سرور سیستم، در واقع مجموعه‌ای از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهایی است که بر روی یک سیستم نصب شده است و وظیفه‌ی آن پاسخگویی به نیاز و درخواست کاربران است. در جهت افزایش امنیت و سرعت اطلاعات سازمانی لازم است تمامی شرکت‌ها و سازمان‌ها از یک شبکه گسترده و جامع استفاده کنند.

  • کانفیگ سایت: برنامه های کاربری زیادی توسط کاربران بر روی سیستم های کامپیوتری نصب شده است که همگی آنها از بخشی به نام setup برخوردار هستند. وظیفه ی این بخش ایجاد تنظیمات مناسب و متناسب با برنامه های کاربردی کاربران است. هر کاربری موظف است بنا بر نیاز خود این برنامه را تنظیم کند. این بخش در برنامه های مبتنی بر وب نیز قابل مشاهده است. کاربران وب بنا بر نوع نیاز خود تنظیمات این بخش را انجام می دهند.
  • کانفیگ مودم: این بخش به تنظیمات مودم مربوط است. تمامی مودم ها از دو بخش VPI و VCI تشکیل شده اند. این بخش ها با توجه به نوع سیستم می تواند متفاوت باشد.  لازم به ذکر است کاربران در اعمال تنظیمات نقش موثری را ایفا می کنند.
  • کانفیگ گوشی: از کانفیگ گوشی برای انجام تنظیمات شبکه اینترنتی و گوشی‌های همراه استفاده می‌شود.
confing
کانفیگ مودم

محاسن استفاده از کانفیگ برای سازمان‌ها، شرکت‌ها و یا کاربران

در سرور‌ها هر روزه تعداد کاربران رو به افزایش است بنابراین لازم است سرعت پاسخگویی به درخواست آنها نیز افزایش یابد. سازمان‌هایی که در سیستم‌های خود از کانفیگ سرور به صورت حرفه‌ای استفاده می‌کنند از سرعت لود بالای صفحات و پاسخگویی سریع به نیاز کاربران برخوردار هستند. این افزایش سرعت با کاهش هزینه‌های بیهوده برای نت و یا هزینه‌های احتمالی همراه است. لازم به ذکر است در کسب‌وکارهای اینترنتی نقش سرورها پررنگ‌تر از قبل شده است به طوری که می‌توان مدعی شد در دنیای هاستینگ‌ها و میزبانی وب سایت، سرور نقش اصلی را در برقراری ارتباط سریع کاربران با سایت‌ها بازی می‌کند.

نقش کانفیگ فایروال در شبکه چیست؟

کانفیگ فایروال بخش قابل کنترلی است که وظیفه‌ی کنترل شبکه را بر عهده دارد. لازم است در تمامی سیستم‌ها اطلاعات ورودی و خروجی چک شود به همین دلیل دیوار فرضی برای کنترل اطلاعات به نام کانفیگ فایروال طراحی شده است.  این دیوار فرضی علاوه بر کنترل کلیه داده‌ها، وظیفه‌ی ثبت داده‌ها و بررسی لایه‌ به‌ لایه اطلاعات را نیز عهده‌دار است. بعد از این مراحل کانفیگ فایروال اطلاعات را در مرکز اصلی بارگذاری می‌کند و مانع  از ورود داده‌های مخرب می‌شود. در نهایت می‌توان کانفیگ فایروال را یک برنامه و یا دستگاه سخت‌افزاری دانست که با تمرکز بر روی نقطه اتصال شبکه مانع از دستیابی کاربران غیر مجاز به اینترنت و شبکه‌های کامپیوتری شما می‌شود.

کانفیگ فایروال

مزایای استفاده از کانفیگ فایروال برای شبکه‌های کامپیوتری

  • کسب اطمینان از اتصال پورت‌دهی ضروری به کاربران
  • جلوگیری از سوء استفاده افراد فعال در خارج از شبکه با کمک محدود‌سازی پورت‌های خارج از شبکه
  • محدو‌د‌سازی پورت‌ها به منظور افزایش امنیت شبکه
  • ایفای نقش محافظ در هنگام ورود داده‌های تازه بعد از اتصال اینترنت