نقش فنّاوری اطلاعات در بازاریابی آنلاین

پیشرفت علم در حوزه‌های خدمات شبکه، مخابرات و فناوری اطلاعات موجب شده است که بازاریابی آنلاین رونق بسیاری پیدا کند و لازم شده است تا بازاریابان در به‌کارگیری فنّاوری اطلاعات دانش و مهارت کافی را در کنار استفاده از ابزارهای رایج و مدرن تبلیغات داشته باشند.

نقش فنّاوری اطلاعات در بازاریابی آنلاین
نقش فنّاوری اطلاعات در بازاریابی آنلاین

نحوه بازاریابی آنلاین

بازاریابی آنلاین که همان دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود با هدف شناخت برند به مشتریان و افزایش نرخ مشتری و سود، شامل انواع تبلیغات برای فروش محصولات، ارائه خدمات، برند و … در فضای مجازی می‌شود. تبلیغات از قبیل تصاویر، ویدئو، سایت، پادکست، وبلاگ‌نویسی و شیوه‌های دیگر از بازاریابی اینترنتی می‌باشد. در بازاریابی آنلاین برای کسب نتیجۀ بهتر، باید رفتار و سلیقۀ مخاطبان را در نظر گرفت و هدف خاصی را تعیین کرد که موجب اثر بخشی بازاریابی می‌شود و درنهایت تبلیغات اجرا می‌شود.

  • تبلیغات می‌تواند طراحی سایت و راه‌اندازی شبکهٔ خدمات باشد. وبلاگ‌نویسی در کنار طراحی سایت منجر به پیشرفت کسب‌وکار می‌‌شود. با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توان باعث جلب اعتماد مشتریان و افزایش نرخ فروش شد.
  • گرافیست‌ها با استفاده از نرم‌افزارهای طراحی گرافیک می‌توانند بنر و پوسترهای تبلیغاتی، طراحی کنند و کسب‌وکارها و خدمات و محصولات آن‌ها را عرفی و برندسازی کنند.
  • روشی ارزان قیمت در بازاریابی آنلاین به نام ایمیل مارکتینگ می‌باشد. شرکت‌ها و سایت‌های اینترنتی ایمیل‌ها را برای تکمیل یک عملیات در سایت، معرفی یک محصول و یا خدمت جدید و ارسال خبرنامه مورد استفاده قرار می‌دهند.
  • با نرم‌افزارهایی مانند اکسل، pdf، ورد، پاورپوینت و… به ارائه مطالب آموزشی می‌توان پرداخت و موجب افزایش ارائه خدمات و فروش بیشتر محصولات شد.

پس از راه اندازی شبکه نوبت به پشتیانی شبکه می‌رسد که شامل ایجاد فاکتور، گزارش کارهای انجام‌شده، سند کردن درخواست‌های مشتری و… شده و باعث بهبود کیفیت ارتباط با مشتریان می‌شود.

بازاریابان با رایانه‌های قدرتمند خود به ایجاد پایگاه داده‌های دقیق و استفاده از آنها برای هدف قرار دادن مخاطبان با نیازهای طراحی شده می‌پردازند و برآورده شدن آنها فعالیت‌های ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار دهند. الگوهای خرید با موج جدیدی از ارتباطات و ابزار تبلیغاتی در رسانه‌ها و ویدئو‌های تعاملی ایجاد شده و از طریق آن بازاریابان می‌توانند مشتریان انتخاب شده را با پیام‌های دقیق خود مورد هدف قرار دهند.

تأثیر فنّاوری اطلاعات بر فعالیت‌های بازاریابی
تأثیر فنّاوری اطلاعات بر فعالیت‌های بازاریابی

تاثیر فنّاوری اطلاعات بر فعالیت‌های بازاریابی

از جمله تاثیر فنّاوری اطلاعات بر فعالیت‌های بازاریابی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خرید، جلب اعتماد مشتریان، رقابت پایدار

همکاری تکنولوژی اطلاعات و بازاریابی، باعث ایجاد فضای مناسب و کارآمد برای اجرای مراودات تجاری و اقتصادی فراهم کرده‌ است. در نتیجه همان‌طور که ذکر شد روش‌های متفاوتی برای بازاریابی و تبلیغات به سبک آنلاین وجود دارد که از طریق آن می‌توان خود را به مشتریان معرفی کرده و نهایتا به کسب درآمد و سو رسید و به سوی موفقیت گام برداشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *