با توجه به افزایش حجم داده‌ها و اطلاعات برای سازمان‌ها و مراکز مختلف، ذخیره سازی یکی از مهم‎ترین چالش‌ها برای سازمان‌ها و شرکت هاست. به لطف دیتاسنترهای ایرانی، می‌توان با سهولت بیشتری اطلاعات را با امنیت بالا ذخیره سازی کرد و در هر زمانی به آن‌ها دسترسی داشت. اگرچه امروزه تعداد زیادی دیتا سنتر در ایران وجود دارند که هر کدام خدمات خوبی را به مردم ارائه می‌کنند؛ اما وجود امنیت و امکانات خوب برای یک دیتا سنتر ایرانی اهمیت بسیار زیادی دارد. در ادامه این مقاله به بهترین دیتاسنترهای ایرانی اشاره می‌کنیم و خصوصیات هر کدام را توضیح می‌دهیم. پس اگر قصد مقایسه دیتاسنترهای موجود در ایران را دارید و می‌خواهید بهترین مرکز داده را انتخاب کنید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

مقایسه دیتاسنترهای ایران
مقایسه دیتاسنترهای ایران

مقایسه انواع دیتا سنترهای ایران

کشور ایران مانند بسیاری از کشورهای جهان دارای مراکز داده بسیار متنوعی است. اگرچه پهنای باند و حجم ذخیره سازی هر یک از این مرکز داده با هم متفاوت است، اما این مراکز می‌توانند مردم را برای ذخیره سازی ایمن اطلاعات بی دغدغه کنند. از جمله انواع دیتاسنترهای ایران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقایسه انواع دیتا سنترهای ایران
مقایسه انواع دیتا سنترهای ایران

دیتا سنتر هاست ایران

دیتا سنتر هاست ایران یکی از بهترین دیتاسنترهای موجود در ایران می باشد. این مرکز داده در تهران واقع شده و به دلیل داشتن وسعت زیاد، به یکی از بزرگ ترین دیتا سنترهای ایران تبدیل شده است. از مهم ترین ویژگی‌های این دیتا سنتر می‌توان به وجود مجوز افتا برای آن اشاره کرد. این مجوز به معنی این است که کلیه استانداردهای بین المللی برای راه اندازی این دیتا سنتر در نظر گرفته شده است.

این دیتا سنتر دارای پهنای باند ارتباطی بیش از 160 گیگابایت بر ثانیه می‌باشد. استفاده از فیبر اختصاصی، میزبانی از وب سایت‌هایی با حساسیت بالا، پشتیبانی بسیار بالا و … از جمله خصوصیات این دیتا سنتر محسوب می‌شوند. همه این مزایا در کنار وجود یک مجوز بین المللی، باعث شده تا این مرکز داده را بتوان به عنوان بهترین مرکز داده در ایران شناخت.

دیتاسنتر افرانت

مرکز داده افرانت فعالیت خودش را به عنوان یک دیتاسنتر ایرانی در سال 1376 آغاز کرد. تا به امروز نیز این شرکت توانسته در حوزه ارائه سرویس‌های دسترسی به اینترنت، بهترین خدمات را به مردم ارائه کند. این دیتا سنتر ایرانی خدمات مختلفی را در حوزه مرکز داده به مردم ارائه می‌کند. مردم و سازمان‌ها می‌توانند از خدمات میزبانی سرور، سرویس مجازی، سرور اختصاصی و یا کولوکیشن در این مرکز داده استفاده کنند.

مرکز داده افرانت در حوزه راه اندازی شبکه با فیبرهای نوری نیز خدمات بسیار متنوعی را ارائه می‌کند. به طوری که در حال حاضر صدا و سیما، سازمان کنترل ترافیک تهران، مخابرات ایران و … از خدمات این مجموعه استفاده می‌کنند. بنابراین، این مرکز داده در کنار ارائه خدمات ذخیره سازی داده‌های مختلف، در حوزه خدمات شبکه نیز فعالیت می‌کند.

دیتاسنتر ایرانی پارس آنلاین

دیتا سنتر پارس آنلاین یکی دیگر از بهترین دیتاسنترهای ایران است. این شرکت در حوزه خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت در ایران نیز خدمات بسیار زیادی را به مردم ارائه می‌کند. بهره گیری از نیروهای متخصص برای ارائه بهترین خدمات شبکه، از جمله ویژگی‌های این شرکت محسوب می‌شود.

این شرکت به غیر از اینکه در حوزه خدمات شبکه فعالیت می‌کند، در زمینه ارائه خدمات میزبانی وب، سرور مجازی، سرور اختصاصی و … نیز فعالیت دارد. بنابراین، سازمان‌ها و کسب و کارها می‌توانند داده‌های خودشان را در این مرکز داده ذخیره سازی کنند. وجود تجهیزات پیشرفته فیبر نوری در این مجموعه باعث شده تا بتوان به راحتی به اطلاعات ذخیره شده در این مرکز داده دسترسی داشت. یکی از مشخصه‌های اصلی مرکز داده پارس آنلاین، امنیتی است که به واسطه پروتکل‌های مختلف برای اطلاعات در نظر گرفته است.

بهترین مراکز داده در ایران
بهترین مراکز داده در ایران

مرکز داده آسیاتک

احتمالا همه مردم ایران نام شرکت آسیاتک را به عنوان یک شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی می‌شناسند. این شرکت دارای تجهیزات فیبر نوری است و بهترین خدمات را در حوزه پشتیبانی شبکه‌های اینترنتی به مردم ارائه می‌کند. وجود زیرساخت‌های مناسب در این شرکت باعث شده تا این شرکت به یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه ارائه خدمات اینترنتی تبدیل شود.

دیتاسنتر آسیاتک مطابق با استانداردهای موجود در جهان طراحی شده است. از نظر امنیتی این مرکز داده توانسته به یکی از بهترین مراکز داده تبدیل شود. به طوری که از فایروال‌های قدرتمندی در این مرکز داده استفاده شده است. سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌توانند از مرکز داده آسیاتک برای دریافت خدمات سرور مجازی اختصاصی، سرور اختصاصی، میزبانی وب اشتراکی و … کمک بگیرند.

دیتا سنتر ایرانی تبیان

مرکز داده تبیان یکی از بهترین دیتاسنترهای ایران است که کار خود را در سال 1388 آغاز کرده است. این مرکز داده توانسته با داشتن مساحتی به اندازه 500 متر مربع، بهترین خدمات را به مردم در حوزه مرکز داده ارائه کند. تعداد رک سرویس‌های این مرکز داده به 72 عدد می‌رسد.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد بهترین دیتاسنترهای ایرانی و خصوصیات هر کدام از آن‌ها صحبت کردیم. این دیتاسنترها به واسطه داشتن امنیت بالا و سرعت انتقال اطلاعات خوب، می‌توانند برای همه سازمان‌ها و مراکز با حجم اطلاعات زیاد، گزینه خوبی باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *