چرا کسب و کار باید ارزش IT را درک کند؟

آیا می‌دانید ارزش IT برای کسب‌وکارهای مختلف چیست؟ با نوآوری بیشتر در فناوری، کسب‌وکارهای جدید ایجاد می‌شود. با کسب‌وکار بیشتر، فناوری با آسان کردن کارها به کمک می‌آید. این دو در چیزی شبیه به یک رابطه همزیستی وجود دارند که تضمین می‌کند همیشه در کنار هم باشند.

تجارت از دوران ماقبل تاریخ وجود داشته است و نسبت به گذشته به چیزی بسیار پیچیده‌تر تبدیل شده است. هیچ‌یک از این‌ها بدون فناوری ممکن نبود. اگر وجود و استفاده از فناوری اطلاعات به‌طور ناگهانی از کسب‌وکارها ربوده شود، صنایع بزرگ جهان فرومی‌پاشند. به این دلیل که اکثر معاملات و عملیات تجاری در قرن بیست و یکم بدون فناوری قابل انجام نیستند. بنابراین راه ‌اندازی شبکه برای سازمان‌ها و کسب‌وکارهای مختلف یک ضرورت است.

ارزش فناوری اطلاعات در کسب و کارها
ارزش فناوری اطلاعات در کسب و کارها

 

ارزش IT چیست و چگونه بر کسب‌وکار تاثیر می گذارد؟

انقلاب صنعتی همه‌چیز را در دنیای تجارت تغییر داد و بسیاری از فرایندها را کارآمدتر و بهره‌وری را صد برابر کرد. بااین‌حال، دنیای تجارت تا حدودی یک قرن پس‌ازآن راکد ماند. اما با انقلاب تکنولوژیکی و استفاده از فناوری اطلاعات در تجارت، اوضاع حتی به طرز مخرب‌تری نسبت به انقلاب صنعتی تغییر کرد و می‌توان با اطمینان گفت که هیچ‌چیز دیگر مثل قبل نخواهد بود. ارزش IT و سرعت تکامل و انطباق فناوری به حدی است که همه کسب‌وکارها، چه برای آن آماده باشند و چه نباشند، تحت تاثیر موج قرار می‌گیرند. شاید به نظر نرسد که ما آن‌قدر پیشرفت کرده‌ایم، اما حتی فقط 5 سال پیش، رسانه‌های اجتماعی هیچ مصرف‌گرایی نداشتند، تلفن‌های همراه برای تجارت استفاده نمی‌شد، راه‌حل‌های مبتنی بر ابر وجود نداشت. فناوری تقریبا هر جنبه‌ای از تجارت را به‌طور گسترده‌ای تغییر داده است و این هرگز در تاریخ به این سرعت اتفاق نیفتاده است. به‌طور دقیق‌تر، در اینجا چند تاثیر که فناوری اطلاعات بر تجارت گذاشته است و کسب‌وکارها در زمان استفاده از خدمات شبکه باید از آن‌ها آگاه باشند آمده است:

ظهور راه‌حل‌های موبایل

الگوریتم‌های گوگل وب‌سایت‌های موبایل را در اولویت قرار می‌دهند. کسب‌وکار شما و هر جنبه‌ای از آن را می‌توان با استفاده از چیزی بیش از تبلت یا گوشی هوشمند اداره کرد. از بازاریابی محتوا گرفته تا روابط با مشتری، تا فروش، موارد پشتیبان مانند صورتحساب و ارسال، همه این قدرت در دستان شماست. اما راه‌حل‌های تلفن همراه فقط در مورد مشاغل نیستند، آن‌ها همچنین در مورد مصرف‌کنندگان هستند. نسل هزاره از تلفن‌های خود برای انجام هر کاری از خریدوفروش گرفته تا به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با دوستان خود و یافتن مشاغل محلی استفاده می‌کند.

خدمات و پشتیبانی شبکه
خدمات و پشتیبانی شبکه

پدیده رایانش ابری

یکی دیگر از موارد ارزش IT رایانش ابری است. رایانش ابری این امکان را برای کسب‌وکارها فراهم کرده است که بسیاری از عملکردهای خود را با استفاده از اینترنت به اشخاص ثالث برون‌سپاری کنند. مدیریت بسته‌های داده متغیر را امکان‌پذیر می‌سازد، اما همچنین این امکان را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند که به‌سرعت گسترش یابند. این امر به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ​​امکان دسترسی به منابعی را داده است که تنها چند سال پیش برای آن‌ها هزینه گزافی داشت.

افزایش تقسیم‌بندی مشتریان

ازآنجایی‌که داده‌های بیشتر و بیشتری در جریان است، اکنون تحلیل و به دست آوردن بینش عمیق در مورد چیزهایی که مشتریان به دنبال آن هستند بسیار آسان‌تر است. خدمات تجزیه‌وتحلیل روزبه‌روز در حال گسترش هستند و به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهند که مشتریان بالقوه خود را به گروه‌های بیشتر و بیشتری تقسیم کنند و هدف قرار دادن آن‌ها و دریافت ارزش بیشتر برای پول تبلیغاتی خود را بسیار آسان‌تر می‌کند. چیزی به‌سادگی داشتن یک حساب گوگل می‌تواند به یک کسب‌وکار اجازه دهد تا بداند کاربر اهل کجاست، نوع مرورگری که از آن استفاده می‌کند، چگونه به یک وب‌سایت برخورد کرده است، در آن وب‌سایت چه‌کاری انجام می‌دهد، مدت‌زمانی که احتمال دارد بماند و در چه مرحله‌ای تصمیم به ترک می‌گیرند. حتی سرویس‌های تحلیلی پیشرفته‌تری وجود دارد که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا با این تقسیم‌بندی بیشتر اصلاح شوند تا تبدیل‌های خود را به‌شدت بهبود بخشند.

افزایش قابلیت اتصال

در درک ارزش IT باید به افزایش قابلیت ارتباط اشاره کرد. فناوری ارتباط را برای مردم آسان‌تر کرده است. چه به دنبال برقراری ارتباط با کارمندان و همکاران خود از طریق چت ویدیویی یا ارسال ایمیل به سرنخ‌ها باشید، فناوری تلفن همراه و نوآوری مداومی که در این فضا اتفاق می‌افتد این امکان را فراهم کرده است که ارتباطات سطح جدیدی از واقع‌گرایی را به خود بگیرد.

کاهش هزینه‌ها و افزایش سودمندی در ارزش IT

دو چیز اصلی وجود دارد که با هم ترکیب شده‌اند تا آنچه را که «بازار خریدار» نامیده می‌شود ممکن سازد. این‌ها واقعیتی است که هم سخت‌افزار و هم نرم‌افزاری که برای ایجاد راه‌حل‌های نرم‌افزاری لازم موردنیاز است مقرون‌به‌صرفه تر شده‌اند و روزبه‌روز کارآفرینان بیشتری برای استفاده از این فناوری‌ها ظاهر می‌شوند. زمانی بود که یک شرکت بزرگ حدود یک سال طول می‌کشید تا یک سیستم موجودی پشتیبان بسازد. اکنون با کمک خدمات و پشتیبانی شبکه چند هفته طول می‌کشد تا همان سیستم را بسازند. ازآنجایی‌که راه‌حل‌ها مقرون‌به‌صرفه و استفاده از آن‌ها بسیار آسان است، کسب‌وکارها مجبور نیستند پول زیادی را روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند و این امر تجارت را آسان کرده است.

راه اندازی شبکه
راه اندازی شبکه

چگونه می‌توانم از فناوری اطلاعات برای کارآمدتر کردن کسب‌وکار استفاده کنم؟

به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار، احتمالا از خود می‌پرسید که چگونه می‌توانید از فناوری تا حداکثر پتانسیل آن برای کسب‌وکار خود استفاده کنید. ابتدا از فناوری برای ادغام ارتباطات در سازمان خود استفاده کنید. به کارمندانتان اجازه دهید در یک صفحه با یکدیگر باشند و از مواردی مانند پلتفرم‌های همکاری و رسانه‌های اجتماعی استفاده کنند تا همه را در مورد آنچه در کسب‌وکار می‌گذرد و به کجا می‌رود به‌روز نگه دارید. به‌این‌ترتیب، آن‌ها با اهداف کسب‌وکار همگام خواهند شد و بهره‌وری آن‌ها به‌طور قابل‌توجهی بهبود می‌یابد. همچنین می‌توانید از فناوری برای بهبود خدماتی که به مشتریان خود ارائه می‌دهید، استفاده کنید، و آن‌ها را قادر می‌سازید تا در مورد محصولات و خدمات شما به شما بازخورد بدهند و همچنین پیشنهاد‌هایی در مورد آنچه می‌توانید بهبود دهید. و در آخر با توجه به ارزش IT که برشمردیم، با کمک شرکت‌هایی که خدمات شبکه و پشتیبانی آن را ارائه می‌دهند در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *